Monday 20 July 2009

Ga naar het eerste verhaal (klik hier)
Ga met je muis over de foto's voor een bijschrift

Vrijdag 31 december 2005

Van de week hoorde ik steeds heel veel herrie buiten en ik blafte er wild naar, maar het hielp niet. Het werd elke dag erger en ik heb het blaffen uiteindelijk maar opgegeven. Vanmorgen had ik ook geen zin in het wandelen, ik hoorde zulke harde knallen, dat ik blij was dat het vrouwtje weer naar huis ging met me. Helaas moest ik daarna toch weer naar buiten, want rond 16.00uur zou het vrouwtje naar Linda & Herman gaan. Natuurlijk mocht ik ook mee. Ik mocht zelfs mijn bal meenemen en het vrouwtje had een bak brokken meegenomen voor me. Linda & Herman hebben ook een dochtertje van 1 en een Labrador Retriever Reeza.

Eenmaal binnen bij Linda & Herman werd ik vrolijk begroet door Reeza, maar daar had ik even geen behoefte aan. Ik moest bijkomen van die wandeling vol stress van het vuurwerk. Ik ben heerlijk bij het vrouwtje gaan liggen. Voordat de mensen gingen eten (gourmetten) zijn Herman en het vrouwtje ons uit gaan laten. Reeza vond het geloof ik allemaal niet zo erg, maar ik vond een rondje eendenvijver wel genoeg. Ik had daarna ook geen trek in mijn brokken. Om half 11 zijn we weer uit geweest. En even daarna werden Reeza en ik in de keuken gezet en gingen de mensen naar buiten. Gelukkig kwam het vrouwtje snel terug, want het was echt een herrie buiten! Maaike (het kindje) ging weer terug naar bed, het vrouwtje dronk nog even wat met Herman en Linda en toen er buiten wat minder geknald werd zijn we naar huis gelopen. Daar ben ik lekker bij het vrouwtje op de bank gekropen en kreeg ik nog een lekker botje.

Linda, Maaike & Herman op de bank Ik had een heerlijk hoekje gevonden achter de eettafel Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!

Terug naar boven

Fijne Kerst & een goed 2006!!

Vrijdag 2 december 2005

Inmiddels werkt het vrouwtje bij een andere BSO (BSO Kanjer), daar zitten ook veel kindjes die honden leuk vinden. Dus natuurlijk moesten we daar ook eens op visite. Wel grappig, het vrouwtje noemt mij ook vaak 'kanjer'. We zijn met de bus gegaan en toen we aankwamen werden er al heel veel kindjes blij. Ze dachten eerst dat ik Leo was (van DVS), die woont tegenover Kanjer en komt ook wel eens bij de kinderen kijken. Maar natuurlijk ben ik veeeeeeeeel liever, haha! ik moest de kinderen pootjes geven, dan kreeg ik een koekje, nou prima hoor, geen probleem. Het was weer erg gezellig.

Sacha een poot geven Toen wilde Robin ook een poot Bij de bushalte wachten op de bus naar huis

Donderdag 6 oktober 2005

Het vrouwtje is vandaag vrij. We zijn samen op pad geweest met de bus. Vrouwtje vertelde dat we naar haar werk ging voor de kindjes (BSO Doerak). Daar hou ik wel van. Dan wordt ik verwend met lekkere koekjes, mag ik met ze spelen en wordt ik lekker geaaid. Heerlijk al die aandacht. Nadat iedereen met had gezien zijn er 4 kindjes mee naar buiten gegaan om een stukje met ons mee te wandelen. En natuurlijk moesten we ook ff samen op de foto.

Julian probeerde het truckje met het koekje op m'n neus Daphne kwam me lekker even aaien Met Marc, Julian, Maaike & Frank aan de wandel

Zondag 2 oktober 2005

We waren vanmorgen al vroeg uit bed, want we hadden de strandwandeling van DVS. Cobi & Katoeska kwamen ons met de auto ophalen om naar school te gaan. Toen iedereen er zo'n beetje was konden we van start. Het was een hele lange en gezellige wandeling. Het waaide hard, maar verder hadden we prima wandelweer. Patricia heeft weer bergen foto's geschoten. Ook na afloop van de wandeling werden we nog vastgelegd. Daarna zijn Patricia, Cobi & Katoeska nog even gezellig wat bij ons thuis komen drinken.

Klik hier voor een diavoorstelling met nog meer foto's
Samen met Nora een grote plank dragen Toen de plank in 2en was, had ik 1 helft Samen met de dames Katoeska & Nora op de foto bij DVS

Maandag 12 september 2005

Al een poosje heb ik een beetje last van een nageltje die wat ontstoken is. Vanmiddag ben ik met het vrouwtje naar de dierenarts geweest. Mijn nageltje werd niet getrokken, omdat hij nog helemaal vast zat, dus kreeg ik een verbandje om mijn pootje in de hoop dat dat zou helpen. Morgen mag hij er al weer af hoor, maar leuk is anders. Omdat ik zo braaf was, kreeg ik een lekker botje van Jennifer. Vanavond naar school geweest en daar kreeg ik ook veel aandacht omdat ik er zo zielig uitzag. Patricia heeft nog een paar foto's van me gemaakt.

Net bij de dierenarts vandaan, met wat lekkers Met mijn zere pootje op school. Ben ik nou niet zielig? Gelukkig mocht het verbandje er dinsdag al weer af

Zondag 4 september 2005

Elk jaar is de laatste zondag van het seizoen het zwembad in Hoek van Holland open gesteld voor alle honden die van zwemmen houden. Het vrouwtje had dit gehoord en dus zijn we saampjes met de fiets naar Hoek van Holland gegaan. Daar was het aardig druk. We konden zo naar binnen en toen ik het water zag werd ik al erg ongeduldig. Vrouwtje, gooi dat balletje nou! Ik heb ook nog samen met het vrouwtje gezwommen. Het was echt hartstikke leuk. Helaas moesten we er na verloop van tijd toch weer uit. nou wie weet, volgend jaar weer...

Het hondenzwemmen in het zwembad van Hoek van Holland Natuurlijk ging de tennisbal ook mee Op het trappetje van het zwembad

Zondag 14 augustus 2005

Het vrouwtje heeft vakantie, dus gaan we extra vaak en lang wandelen. Naar het strand gaan we ook heel vaak. Soms lopend, soms met de bus en als het niet te warm is naast de fiets. Vandaag zijn we lopend gekomen. Ik heb een balletje meegenomen om lekker te spelen. Het vrouwtje had een oude camera van Ruud gehad waar het vrouwtje wat foto's mee heeft gemaakt tijdens de wandeling.

Met het vrouwtje naar het strand in Hoek van Holland Bovenop een picknick-tafel in de duinen Putjes graven in het zand

Vrijdag 1 juli 2005

Het vrouwtje gaat volgende week naar een concert van Queen en heeft daarvoor de camera van haar broertje Ruud geleend. Natuurlijk moest deze even op mij uitgeprobeerd worden. Het was vandaag lekker weer, dus zijn we naar het Rijnvaartpark gewandeld en heeft het vrouwtje daar de camera getest. En, vind je dat de foto's zijn geslaagd? In mijn fotoalbum vind je nog 7 foto's van vandaag.

Lekker aan de wandel in het Rijnvaartpark te 's-Gravenzande Gezellig bij de bloemetjes in de zon En natuurlijk lekker rollebollen in het gras

Donderdag 30 juni 2005

Gister kregen we een folder in de brievenbus waarop stond dat Dim per 1 juli zou verterekken (wegens persoonlijke omstandigheden) uit zijn praktijk. Persoonlijk vind ik dit heel erg jammer, omdat hij al vanaf de geboorte van Rex zijn dierenarts is. Hij heeft Rex ter wereld geholpen en is ons daarna ook nog vele malen van dienst geweest. Dus Rex en ik zijn deze morgen even langs Dim geweest met een cadeautje en ook voor alle drie de honden een aardigheidje, om afscheid te nemen.

Even voor 11 uur belde we aan. Petra deed de deur van de praktijkingang open en het vrouwtje en ik mochten naar binnen. We liepen door naar de keuken van het huis. Kita en Duke kwamen al luidkeels blaffend op me af en ook Rakker was van de partij. Het vrouwtje gaf de cadeautjes aan Dim en daarna gingen we allemaal in de tuin zitten. Ik heb lekker in het gras gerold en gespeeld en na een uurtje gingen we naar huis. Het vrouwtje kreeg van de dokter nog een doosje vlooienspul voor mij. Nou ik kan me lol dus weer op!

Jennifer & Petra, de assistentes van dokter Dim

Zaterdag 18 juni 2005

Ik mocht met het vrouwtje mee boodschappen doen in het centrum. Toen we terug naar huis liepen, vond ik ineens wat op de grond. Toen heb ik het opgeraapt en toen ik het vrouwtje aankeek, lag ze helemaal in een deuk van het lachen. Natuurlijk moest ze er weer foto's van maken. Maar ff serieus, snap jij nou waarom het vrouwtje zo hard moest lachen?

Ik heb deze fup net gevonden Staat schattig vind het vrouwtje Lekker met m'n fuppie op het balkon

Donderdag 9 juni 2005

Al een hele lange tijd had ik een stipje in mijn oog. Het vrouwtje vond het er vreemd uitzien en is toen met me naar Dim geweest (mijn dokter). Die vertelde dat het een pigmentvlek was. Nou het vrouwtje weer gerustgesteld. Maar niet echt voor lang, want het werden na verloop van tijd 2 stippen. Dit jaar is er ook een derde stip bijgekomen en zag het vrouwtje nog iets vreemds aan de stippen.... ze zitten namelijk los in mijn oog. Ook los ten opzichte van elkaar en als ik heel druk ben geweest zitten ze her en der door mijn linkeroog verspreid.

Dus weer ging het vrouwtje met mij naar Dim en vertelde dat ik erg geen last van had, maar dat het geen pigmentvlekken konden zijn omdat ze los zaten. Dim geloofde het niet en ik moest op mijn zij gaan liggen. ik vond dit geen pretje en werkte niet mee. Omdat Dim geen goede indruk kon krijgen verwees hij ons door naar het diergeneeskundig centrum in Den Haag. Het vrouwtje heeft toen gebeld voor een afspraak en vandaag gingen we daar heen.

We zijn eerst een heel stuk met de bus geweest, dat vond ik allemaal prima. Daarna moesten we nog een stukje met de tram, daar was ik nog nooit in geweest, erg vreemd, maar ik vond het niet eng hoor! De vrouwelijke dokter keek even met een lampje in mijn ogen en zei al snel dat het 'Iris-kiestes' waren (vochtophopingen). Ze kunnen uit elkaar spatten, het kunnen er meer worden, ze kunnen heel groot worden. Maar zolang ze niet voor mijn pupil gaan zitten, zal het mijn zicht niet beperken. Het kan dus geen kwaad en er hoeft niks aan gedaan te worden, gelukkig maar, helemaal gezond!

Lekker in het zonnetje in de bus
De iris-kiestes in mijn oog

Zondag 29 mei 2005

In oktober ging het vrouwtje met Ruud en oma naar Disneyland. Helaas mocht ik toen niet mee en moest ik uit logeren bij Aad en Robin. Maar dat was gelukkig ook wel heel erg leuk hoor. Zowel Aad als Robin hebben me heerlijk uitgelaten, vertroeteld en verzorgd. Tijdens dat weekend heeft het vrouwtje iemand leren kennen, waar ze nog steeds contact mee heeft. Ik had haar nog nooit gezien, maar dit weekend ging dat dan gebeuren.

Gister met het vrouwtje met de bus naar Hoek van Holland naar de trein. Toen de trein na enig wachten eindelijk kwam stapte daar een meisje uit wat mijn vrouwtje gedag zei. Ik moest haar eerst even goed besnuffelen, maar al snel vond ik het goed. Sabrina (zo heet ze) leek me wel O.K. Thuis gekomen kreeg het vrouwtje cadeautjes van Sabrina en ook ik werd niet vergeten. Sabrina verwende me heel erg met een pakket met een flostouw met een grote tennisbal eraan en 2 grote botten in het model van schoenen die helemaal gevuld waren met koekjes...MMMM!! Natuurlijk wilde ik direct zo'n schoen uitproberen.

Daarna hebben ze de film gekeken (die het vrouwtje in Disneyland heeft gemaakt) en heel veel gekletst. Ook ik kreeg voldoende aandacht, want Sabrina vond mij gelukkig wel heel erg leuk. Die avond zijn we met z'n 3en naar 'De Vaart' geweest. Daar hebben Sabrina en het vrouwtje gedart. We bleven niet lang en thuis gekomen zijn we vlak daarna naar boven gegaan. Sabrina lag op een luchtbedje op de grond. Dat vond ik wel vreemd. Ik ben er halverwege de nacht lekker bij gaan liggen.

Zondag was het redelijk weer en zijn we naar het strand gaan lopen. We liepen langs DVS en natuurlijk moest ik even mijn school aan Sabrina laten zien. Tja helaas was er niemand, dus meer dan een beetje gras viel er eigenlijk niet te zien. Nou dan maar snel op naar het strand. Daar hebben we ons uitstekend vermaakt. Na het eten hebben we Sabrina weer met de bus naar Hoek van Holland gebracht.

De Mickey Mouse die het vrouwtje van Sabrina kreeg Lekker naar het strand Samen met Sabrina in de bus

Vrijdag 27 mei 2005

Toen ik 11 maanden oud was, heeft het vrouwtje me mee genomen om de avond-4-daagse te lopen in onze woonplaats. Voor de grap heeft ze naast haarzelf ook mij ingeschreven, dus ook ik kreeg een medaille! De mensen van de organisatie vonden het ook erg grappig en toen moest ik dus de laatste avond met het vrouwtje op de foto met mijn medaille. De week erna stonden we samen in de plaatselijke krant!

Inmiddels is het traditie en elk jaar lopen we weer mee. De eerste paar keren de 5km, maar omdat mijn conditie het ruimschoots toelaat lopen we de laatste jaren de 10 km. Zo ook dit jaar, ik liep voor de 7e keer mee. De eerste dag zouden we over het strand lopen, maar de routes van de 10km waren op, dus moesten we noodgedwongen de 5km lopen. We zijn ook een keer door het Stealduinse bos gelopen. Dat vond ik wel erg leuk. Helaas mogen in dat bos de honden niet loslopen, dus ik kon me niet lekker uitleven er waren in elk geval stokken genoeg!Ook hadden we 1 dag een waterijsje als traktatie. Ik kreeg van de mensen van de snackbar een beetje softijs... mmm, heerlijk!.

Even bijkomen op het balkon Mijn 7e medaille!! Pff zo'n 4-daagse is wel vermoeiend hoor!

Zaterdag 30 april 2005

Het is vandaag Koninginnedag. Samen met het vrouwtje naar het dorp gelopen en heerlijk op de rommelmarkt gesnuffeld. Daar vinden we vaak knuffels voor mij, tennisballetjes of andere speeltjes. Na de middag geeft DVS altijd een demonstratie op het Graaf Florisplein. Ook dit jaar mocht ik weer samen met het vrouwtje meedoen, echt leuk. Alle mensen langs de kant komen dan naar ons kijken. Dus extra mijn best doen, dan vinden ze ons knap en dan klappen ze voor me. Maar het stokje sorteren ging de eerste keer even moeilijk, maar de 2e keer zonder probleem! Meer foto's, kijk in mijn fotoalbum

Klik hier voor een diavoorstelling met nog meer foto's
Netjes volgen Goed op het vrouwtje letten Hier moet ik m'n eigen stokje vinden tussen de anderen

Zaterdag 16 april 2005

Zondag 17 april 2005

Dit weekend zijn er weer behendigheidswedstrijden bij DVS (mijn school). Natuurlijk mocht ik ook met het vrouwtje mee. Toen ik in de kantine moest wachten, ging ik even spieken bij Patricia zo onder de tafel door. Die moest er wel om lachen en heeft dat even vastgelegd. Tussendoor heeft het vrouwtje me even meegenomen de duinen in. Verder kreeg ik veel aandacht van alle DVS-mensen die steeds langs me liepen. Dus ik heb me niet verveeld.

Ook vandaag ging het vrouwtje helpen. Maar gelukkig niet zo heel lang. Toen ze klaar was mocht ik lekker mee een blokje om. Patricia ging ook mee. Het vrouwtje had haar gevraagd of ze een paar mooie foto's van me wilde maken. Dus ik moest poseren. Nou dat is geen punt hoor, dat heb ik al zo vaak moeten doen van het vrouwtje! Patricia heeft hele mooie plaatjes van me gemaakt. Voor meer kiekjes, kijk in mijn fotoalbum.

Verstopt onder de tafel! Even lachen voor de foto Even stoer kijken op de foto

Donderdag 11 maart 2005

Alweer sneeuw! Wat een pret. Het vrouwtje en ik zijn vanmorgen al vroeg aan de wandel gegaan. Als het vrouwtje sneeuw opraapt maakt ze er een bal van. Dan ga ik druk om haar heen stuiteren omdat ik hem wil hebben. Dan gooit ze hem weg.... en kan ik hem niet meer vinden, ik snap er niks van. En het vrouwtje lacht er gewoon om, flauw hoor!

In de sneeuw in het Oranjepark te 's-Gravenzande

Zondag 13 februari 2005

Toen ik vanmorgen wakker werd, zag ik dat buiten alles wit was. Dat gebeurd niet zo vaak, maar dat is wel heel erg leuk! Dus toen het vrouwtje eindelijk zover was, mocht ik lekker naar buiten. We zijn heel lang buiten geweest en hebben een rondje Sportpark gedaan en nog wat in de buurt gelopen.

In de sneeuw in het Sportpark in 's-Gravenzande Even gek doen in het Sportpark De kinderen uit de buurt hadden een giga-grote sneeuwbal gemaakt